1 Ağustos 2009 Cumartesi

Ritz Carlton (Intourist) santiyesi

Rusya daki ilk şantiyem. Ve nerede ise Moskovanın göbeğinde bir şantiye. Kizil meydan a sadece birkaç yüz metre mesafede. Degisik bir yapim teknigi (top and down) ile insa edilecek. Ekipteki kimse daha once bu teknikle bina yapmamış. Her şey çok değişik geliyor. Eğer planlandığı gibi giderse binanın en son temeli yapılacak ki öylede oluyor hatta temeli dokulurken ince islerine başlanmış durumdaydı .Yurt disinda calismak istedigim icin buraya gelmistim fakat herseyin bu kadar farkli olacagi hic aklima gelmemisti. Rusca bilmiyordum. Bir bufeden sigara bile alirken ne kadar sikinti cektigimi hatirliyorum (o zamanlar sigara iciyordum). Ve degisik bir projede calisacagim. Asagi dogru daha once hic yapi yapmamistim. Cok iyi projelendirilmisti fakat projeler rusca idi. En buyuk sikinti projelrin diplerindeki aciklamalari birilerine surekli  cevirtmek zorunda olusumdu. Yapilan her imalatin bir tarifi vardi cunku imalatlar daha once karsilasdigimiz cinsten degildi ve bu tarifi tam olarak anlamak, anlanilani da sahada tarif ve takip etmek gerekiyordu. Boyle degisik bir projede calismak cok ilginc gelmisti. Fakat projenin heyecanindan cok rusyada yasamanin verdigi sikintilarla ugrasiyodum daha cok. Eve hergun metro ile gidiyodum ve yolda birileri birsey sorsa bos bos bakip oradan hic bir tepki vermeden uzaklasiyodum. Ayni zamanda herhangi bir polis birsey sorsa adamin ne sordugu hic onemli degildi hemen sahip oldugum tum dokumanlari polise uzatiyodum. Adam birsey sorarsa da oylece suratina bakmaktan baska bir sey yapamiyodum. Bunlar gercekten de sikinti veriyodu ve bu surec aylarca surdu. Fakat proje keyifliydi, degisikti. -1 katina kadar kazi yapilacak buradan yukariya dogru insaat baslanacak birinci kat dosemesi dokuldukten sonra da daha once -1 kotunda birakilan deliklerden asagiya dogru kazi yapilacak ve budurum -5 katina kadar devam edecekti. Aramizda bu sekilde yapi yapmis kimse yoktu. Bu yuzden projelerde ki dip notlari iyi okuyup anlamak ve buna gore bir metod of statement gelistirmek gerekiyordu. Isin bu kismi dil probleminden dolayi cok zor olsada ayni zamanda cok ta keyifliydi. Burada beraber çalıştığım kardeşim, arkadaşım,okul arkadaşım ev arkadaşım benim için çok özel insan Kamil Tahiroğlu  benden 5 yada 6 ay önce moskovaya gelmiş ve bu kadar sürelik yurt dışı tecrübesi ile  o an en büyük yardımcım o idi. Proje benim en çok keyif aldığım proje idi ve en zorlarından biri. Burada Ayhan Dedeoğlu nu hatırlamadan geçmek çok ayıp olur. Bütün o proje tarlasını ezbere bilir, kimseye projelerine dokundurtmaz ve ne arasanız gözü kapalı olarak çıkarıp verirdi. kendine has bir kişiliği vardı. En çok bu proje bittiğinde üzülmüştüm çünkü gerçekten ilk yurt dışı olmasının verdiği zorlukların yanında mesleki olarak çok keyif almıştım. İnsan sabah olsunda işe geleyim diye heves edermi ? Evet eder . Bu projede gerçekten de ertesi gün yapılacak işleri iple çekiyor idim. İçimden bir ses bu projeden bir yerlerde tekrar yapacağımı söylüyor ama dur bakalım......






2 yorum:

  1. Merhaba,

    Aylar önce yazmışsınız yazıyı ama ben blog'lara yeni yeni ilgi duymaya başladığımdan henüz gördüm.

    Bahsettiğiniz tekniği biraz daha açıklayabilir misiniz? Bir de, niçin böyle bir sisteme ihtiyaç duyulmuştu? Merak ettim. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  2. Bu teknık ozunde cok derın bır ınsaat cukurunu kazamayacagınız durumlarda kullanılıyor. Fakat bu bırcok nedenden sadece en onemlı olanı. Insaat cukurunun cok yakınında bır tarıhı yapı varsa ve orada bır takım deplasman rısklerı olusturuyorsanız da bu bır gecerlı sebep olabılır.
    Hafrıyat cukurunuzda cok kotu bır zemın olup derın hafrıyat cukurunun sevlerının ayakda duramaması sonucu cok rısklı sev kayma rısklerı varsa yada yer altı su sevıyesı cok yuksekse ve hafrıyat cukurunun sular altında kalma rıskı varsa gıbı bır kac onemlı sebebı var.

    YanıtlaSil

SANTIYELERIM

1. Mimag Calisanlari Yapi Kooperatifi 69 Adet Tripleks villa, alt yapi ve Yollari.
Esen Insaat Ltd.Sti Ankara 1996-1998
2. Askerlik. (Askerlik ile santiyecilik arasinda cok benzerlik oldugu icin onu da eklemek istedim)
Piyade komando Astegmen (icguvenlik)
Agri - Dogubeyazit Hudut karakolu komutani
1998-1999
3.Ankara Universitesi 50. yil kampusu insaati
Ankara
Ankara Universitesi Vakfi Ilkogretim Okulu Insaati
Ceylan Insaat A.S. Ankara 1999-2003
4.MSB Adana Orduavi Insaati
Ceylan Insaat A.S. 2003-2005
5.Ritz Carlton 5 yildiz Otel
Palmira Group Moskova 2005-2006
6.Pushkino Logistic Park Projesi
Palmira Group Moskova 2006-2007
7.O`key Hipermarket ve Alisveris merkezi Insaati
Sinerji-m Murmansk 2007-2008


8.Evrorus Marketler zincirine ait ambar ve ofis tesisi
Sinerji-m Murmansk 2007-2008

9.SN MALL Alisveris merkezi Insaati
Sinerji-M Murmansk 2008-2010

10. Nata-Vega Alisveris merkezi ve Vega Park konutlari 2010-........